Pružný dorazový kroužek pro nájezdové brzdy AL-KO s pr. tažné trubky 50 mm (např. 161S, 251S, včetně inovovaných provedení PLUS). Kroužek je vyroben z houževnatého pružného materiálu. Nasazuje se na tažnou trubku nájezdové brzdy těsně před osazení na jejím konci. V provozu kroužek chrání spolu s dvojčinným plynokapalinovým tlumičem zadní plastové pouzdro nájezdové brzdy před nárazy ocelového osazení tažné tyče při rozjezdech.K poškození dorazového kroužku dochází zpravidla na konci životnosti tlumiče náje
Kroužek dorazový AL-KO 60S, 90S (na tyč pr. 35 mm)
Originální plechová pozinkovaná krytka ložiska AL-KO pro kolové jednotky 1637 a 2051. Krytka se naklepává do středového otvoru brzdového bubnu.Brzdové bubny kolových jednotek AL-KO 1637 a 2051 odlišíte od ostatních zejména podle toho, že jsou osazeny jedním kompaktním dvouřádkovým kuličkovým ložiskem. Vnitřní průměr bubnu 1637 je 160 mm, vnitřní průměr bubnu 2051 je 200 mm. Kolovými jednotkami 1637 jsou vybaveny např. 900 kg nápravy AL-KO B 850-5 s kompaktními ložisky. Kolovými jednotkami AL-KO 2051 jsou
Originální plechová pozinkovaná krytka ložiska AL-KO pro kolové jednotky 2361. Krytka se naklepává do středového otvoru brzdového bubnu. Brzdové bubny kolových jednotek AL-KO 2361 odlišíte od ostatních zejména podle toho, že jsou osazeny jedním kompaktním dvouřádkovým kuličkovým ložiskem a vnitřní průměr bubnu je 230 mm. Kolovými jednotkami 2361 jsou vybaveny např. 1600 kg nápravy AL-KO B 1600-1 nebo 1800 kg nápravy AL-KO B1800-9. Typ kolové jednotky je vyražený na brzdovém štítu poblíž obvodu. Krytku p
Originální pojistné lanko pro nájezdové brzdy AL-KO 101 VB a 161 VB. Lanko je má délku 1660 mm a je opatřeno háčkem, který se provléká otvorem v páce ruční brzdy a následně se zajišťuje ohnutím pomocí velkých kleští. Za jízdy by měla být karabinka pojistného lanka zaháknutá v oku k tomu určenému na závěsu nebo v bezprostřední blízkosti závěsu tažného automobilu. V případě nehody, kdy dojde k odpojení přívěsu od tažného vozu působí lanko jako nouzová brzda - zatáhne za páku ruční brzdy, tím ji zabrzdí a ná
Středová samojistná matice pro náboje kolových jednotek AL-KO 3081 a 3062 kegel. s kuželíkovými ložiskyJe nutné dodržet předepsaný postup monáže; utahovací moment 30 - 40 Nm. V případě potřeby matici otočit zpět (max. o 30°) a zajistit příslušnou závlačkou. Nesprávně dotažená či zajištěná matice může mít za následek poškození ložisek nebo uvolnění náboje!Matice není určena pro náboje AL-KO osazené dvouřadými kuličkovými ložisky ani náboje jiných výrobců.Důrazně doporučujeme montáž svěřit zaškolenému AL-KO
Originální pojistné lanko AL-KO pro výškově stavitelné oje. Délka lanka: 1700 mm. Za jízdy by měla být karabinka pojistného lanka zaháknutá v oku k tomu určenému na závěsu nebo v bezprostřední blízkosti závěsu tažného automobilu. V případě nehody, kdy dojde k odpojení přívěsu od tažného vozu působí lanko jako nouzová brzda - zatáhne za páku ruční brzdy, tím ji zabrzdí a následně se přetrhne lanko nebo rozevře karabina. UPOZORNĚNÍ: Lanko není určeno k jištění nebo tažení nebrzděných přívěsů. Je dimenzován
Originální pojistné lanko AL-KO pro brzdy 251VB, 252VB, 351VB a 352VB výškově stavitelných ojí. Lanko je má délku 1800 mm a je opatřeno háčkem, který se provléká příslušným otvorem na výškově stavitelné oji a následně se zajišťuje ohnutím pomocí kleští. Za jízdy by měla být karabinka pojistného lanka zaháknutá v oku k tomu určenému na závěsu nebo v bezprostřední blízkosti závěsu tažného automobilu. V případě nehody, kdy dojde k odpojení přívěsu od tažného vozu působí lanko jako nouzová brzda - zatáhne za
Vnitřní průměr29 mmVnější průměr50 mmHloubka vnějšího kroužku10,5 mm
Originální gumová manžeta AL-KO je určená pro pro nájezdové brzdy 60S/2 a 90S/3 s tažnou trubkou průměru 35 mm. Manžeta chrání vysunutou část tažné trubky před povětrnostními vlivy a nečistotami. Prasklou nebo jinak poškozenou manžetu doporučujeme ihned vyměnit. Orezlá nebo znečištěná nechráněná tažná trubka velmi rychle poškozuje pouzdra nájezdové brzdy.Zadní strana manžety je z vnitřní strany opatřena výstupkem pro zavléknutí do drážky pouzdra nájezdové brzdy (průměr pouzdra uvnitř drážky pro nasazení
Originální gumová manžeta je určená k ochraně tažné trubky nájezdové brzdy AL-KO 161S a 251S před povětrnostními vlivy a nečistotami. Prasklou nebo jinak poškozenou manžetu doporučujeme vyměnit co nejdříve. Orezlá nebo znečištěná tažná trubka jinak velmi rychle poškodí pouzdra nájezdové brzdy.Zadní kruhový otvor manžety je z vnitřní strany opatřený výstupkem pro zavlečení manžety do drážky pouzdra nájezdové brzdy (průměr pouzdra uvnitř drážky je 60 mm). Přední část manžety je speciálně tvarovaná tak, aby
Středová samojistná matice pro náboje kolových jednotek AL-KO 1637 s kuželíkovými ložiskyJe nutné dodržet předepsaný postup montáže; utahovací moment 30 - 40 Nm. V případě potřeby matici otočit zpět (max. o 30°) a zajistit příslušnou závlačkou. Nesprávně dotažená či zajištěná matice může mít za následek poškození ložisek nebo uvolnění náboje!Matice není určena pro náboje AL-KO osazené dvouřadými kuličkovými ložisky ani náboje jiných výrobců.Důrazně doporučujeme montáž svěřit zaškolenému AL-KO servisu.
Středová samojistná matice pro náboje kolových jednotek AL-KO 1637 a AL-KO 2051 s dvouřadým kuličkovým ložiskemMatice je určena pro jednorázovou montáž. Po demontáži je nutné použít novou matici. Při opakovaném použití matice není garantováno dostatečné zajištění náboje.Je nutné dodržet předepsaný utahovací moment 280 - 300 Nm. Nesprávný utahovací moment může mít za následek poškození ložiska nebo uvolnění náboje.Dotažením matice předepsaným utahovacím momentem se automaticky vymezí vůle dvouřadého ložisk
Středová samojistná matice pro náboje kolových jednotek AL-KO 2361 s dvouřadým kuličkovým ložiskemMatice je určena pro jednorázovou montáž. Po demontáži je nutné použít novou matici. Při opakovaném použití matice není garantováno dostatečné zajištění náboje.Je nutné dodržet předepsaný utahovací moment 280 - 300 Nm. Nesprávný utahovací moment může mít za následek poškození ložiska nebo uvolnění náboje.Dotažením matice předepsaným utahovacím momentem se automaticky vymezí vůle dvouřadého ložiska náboje. Mat
Miska lanovodu slouží k napojení bovdenu brzdového lana do štítu kolové brzdové jednotky AL-KO 1637, 2051 nebo 2361 (pro nápravu AL-KO do nosnosti 1800 kg). Na každé kolové jednotce jsou použity dvě stejné misky. Misky přiložené k sobě se širším koncem nasunou do štítu brzd. Skrz misky potom prochází brzdové lanko. Osazení brzdového lanka se převléká přes užší konec spojených misek. Misky se ke štítu nijak nepřichycují, jsou v něm pouze vložené a zajištěné nasazenou koncovkou bovdelu brzdového lana, které