Originální pojistné lanko AL-KO pro brzdy 251VB, 252VB, 351VB a 352VB výškově stavitelných ojí. Lanko je má délku 1800 mm a je opatřeno háčkem, který se provléká příslušným otvorem na výškově stavitelné oji a následně se zajišťuje ohnutím pomocí kleští. Za jízdy by měla být karabinka pojistného lanka zaháknutá v oku k tomu určenému na závěsu nebo v bezprostřední blízkosti závěsu tažného automobilu. V případě nehody, kdy dojde k odpojení přívěsu od tažného vozu působí lanko jako nouzová brzda - zatáhne za
Vnitřní průměr29 mmVnější průměr50 mmHloubka vnějšího kroužku10,5 mm
Originální gumová manžeta AL-KO je určená pro pro nájezdové brzdy 60S/2 a 90S/3 s tažnou trubkou průměru 35 mm. Manžeta chrání vysunutou část tažné trubky před povětrnostními vlivy a nečistotami. Prasklou nebo jinak poškozenou manžetu doporučujeme ihned vyměnit. Orezlá nebo znečištěná nechráněná tažná trubka velmi rychle poškozuje pouzdra nájezdové brzdy.Zadní strana manžety je z vnitřní strany opatřena výstupkem pro zavléknutí do drážky pouzdra nájezdové brzdy (průměr pouzdra uvnitř drážky pro nasazení
Originální gumová manžeta je určená k ochraně tažné trubky nájezdové brzdy AL-KO 161S a 251S před povětrnostními vlivy a nečistotami. Prasklou nebo jinak poškozenou manžetu doporučujeme vyměnit co nejdříve. Orezlá nebo znečištěná tažná trubka jinak velmi rychle poškodí pouzdra nájezdové brzdy.Zadní kruhový otvor manžety je z vnitřní strany opatřený výstupkem pro zavlečení manžety do drážky pouzdra nájezdové brzdy (průměr pouzdra uvnitř drážky je 60 mm). Přední část manžety je speciálně tvarovaná tak, aby
Středová samojistná matice pro náboje kolových jednotek AL-KO 1637 s kuželíkovými ložiskyJe nutné dodržet předepsaný postup montáže; utahovací moment 30 - 40 Nm. V případě potřeby matici otočit zpět (max. o 30°) a zajistit příslušnou závlačkou. Nesprávně dotažená či zajištěná matice může mít za následek poškození ložisek nebo uvolnění náboje!Matice není určena pro náboje AL-KO osazené dvouřadými kuličkovými ložisky ani náboje jiných výrobců.Důrazně doporučujeme montáž svěřit zaškolenému AL-KO servisu.
Středová samojistná matice pro náboje kolových jednotek AL-KO 1637 a AL-KO 2051 s dvouřadým kuličkovým ložiskemMatice je určena pro jednorázovou montáž. Po demontáži je nutné použít novou matici. Při opakovaném použití matice není garantováno dostatečné zajištění náboje.Je nutné dodržet předepsaný utahovací moment 280 - 300 Nm. Nesprávný utahovací moment může mít za následek poškození ložiska nebo uvolnění náboje.Dotažením matice předepsaným utahovacím momentem se automaticky vymezí vůle dvouřadého ložisk
Středová samojistná matice pro náboje kolových jednotek AL-KO 2361 s dvouřadým kuličkovým ložiskemMatice je určena pro jednorázovou montáž. Po demontáži je nutné použít novou matici. Při opakovaném použití matice není garantováno dostatečné zajištění náboje.Je nutné dodržet předepsaný utahovací moment 280 - 300 Nm. Nesprávný utahovací moment může mít za následek poškození ložiska nebo uvolnění náboje.Dotažením matice předepsaným utahovacím momentem se automaticky vymezí vůle dvouřadého ložiska náboje. Mat
Miska lanovodu slouží k napojení bovdenu brzdového lana do štítu kolové brzdové jednotky AL-KO 1637, 2051 nebo 2361 (pro nápravu AL-KO do nosnosti 1800 kg). Na každé kolové jednotce jsou použity dvě stejné misky. Misky přiložené k sobě se širším koncem nasunou do štítu brzd. Skrz misky potom prochází brzdové lanko. Osazení brzdového lanka se převléká přes užší konec spojených misek. Misky se ke štítu nijak nepřichycují, jsou v něm pouze vložené a zajištěné nasazenou koncovkou bovdelu brzdového lana, které
Podložka přítlačné pružiny brzdových čelistí AL-KO je použita na kolových jednotkách 1637 (vnitřní průměr brzd. bubnu 160 mm), 2051 (vnitřní průměr brzdového bubnu 200 mm) a 2361 (vnitřní průměr brzdového bubnu 230 mm). Na každé kolové jednotce jsou použity dvě tyto podložky. Brzdové čelisti jsou ke štítu brzd přichyceny dvěma přítlačnými pružinami, provlečenými skrz otvory štítu brzd. Z vnější strany štítu jsou konce přítlačných pružin zavlečeny za tyto podložky.V originálních sadách brzdových čelistí AL
Sada originálních pouzder uložení tažné trubky pro brzdy AL-KO typ 161S a 251S je určena k repasi nájezdové brzdy, která již vykazuje nadměrnou vůli v uložení tažné tyče. Tažná trubka těchto nájezdových brzd má průměr 50 mm. Pouzdra mají vnitřní průměr vždy menší a po nalisování do tělesa brzdy je nutné je zkalibrovat na přesný průměr použité tažné trubky. Sada se skládá z jednoho předního a jednoho zadního pouzdra. Přední pouzdro je opatřeno osazením pro nasazení gumové manžety.Před výměnou pouzder dopor
Sada originálních pouzder uložení tažné trubky pr. 35 mm pro brzdy AL-KO typ 90S/3 a 60S/2. Sada se skládá z jednoho předního a jednoho zadního pouzdra. Přední pouzdro je opatřené drážkou pro nasazení gumové manžety. Tento typ pouzder, který je z vnější strany kulatý, je vhodný pro starší brdy AL-KO do r.v. brzdy 1989 (novější typy brzd používají pouzdra z vnější strany hranatá).Tažná trubka těchto nájezdových brzd má průměr 35 mm. Pouzdra mají vnitřní průměr vždy menší a po nalisování do tělesa brzdy je
Sada originálních pouzder uložení tažné trubky pr. 35 mm pro brzdy AL-KO typ 90S/3 a 60S/2. Sada se skládá z jednoho předního a jednoho zadního pouzdra. Přední pouzdro je opatřené drážkou pro nasazení gumové manžety. Tento typ pouzder, který je z vnější strany hranatý, je vhodný pro novější brdy AL-KO (starší typy brzd používaly pouzdra z vnější strany kulatá).Tažná trubka těchto nájezdových brzd má průměr 35 mm. Pouzdra mají vnitřní průměr vždy menší a po nalisování do tělesa brzdy je nutné je zkalibrova
Tažná pružina k brzdovým čelistem AL-KO kolové jednotky 1637 (vnitřní průměr bubnu 160 mm) stahuje čelisti zpět k sobě při odbrzdění. Její stav má podstatný vliv na správnou funkci brzdového systému i couvací automatiky. Tuto pružinu doporučujeme měnit s každou výměnou čelistí. Originální sady brzdových čelistí AL-KO již tuto pružinu obsahují a není nutné jí dokupovat samostatně.Celková délka pružiny je 125 mm.
Tažná pružina k brzdovým čelistem AL-KO kolových jednotek 2051 (vnitřní průměr bubnu 200 mm) a 2361 (vnitřní průměr bubnu 230 mm) stahuje čelisti zpět k sobě při odbrzdění. Její stav má podstatný vliv na správnou funkci brzdového systému i couvací automatiky. Tuto pružinu doporučujeme měnit s každou výměnou čelistí. Originální sady brzdových čelistí AL-KO již tuto pružinu obsahují a není nutné jí dokupovat samostatně.Celková délka pružiny je 125 mm.
Tažná pružina rückmatik slouží k vracení tzv. palce couvací automatiky kolových jednotek AL-KO 2051 (vnitřní průměr bubnu 200 mm) a 2361 (vnitřní průměr bubnu 230 mm). U těchto kolových jednotek se používá pro pravou i levou stranu nápravy stejná pružina. Háček na jedné straně pružiny se zavléká za otvor ve výstupku palce souvací automatiky, druhý rovný konec pružiny se zapře do průseku ve štítu brzd.Pružina má podstatný vliv na správnou funkci couvací automatiky i celého brzdového systému.Celková délka p