Tažná pružina rückmatik slouží k vracení tzv. palce couvací automatiky kolové jednotky AL-KO 1637 (vnitřní průměr bubnu 160 mm). Pružina je určená pro kolovou jednotku na levé straně přívěsu (za řidičem). Háček na jedné straně pružiny se zavléká za otvor ve výstupku palce souvací automatiky, druhý rovný konec pružiny se zapře do průseku ve štítu brzd.Pružina má podstatný vliv na správnou funkci couvací automatiky i celého brzdového systému.Celková délka pružiny je 41,5 mm (+/- 1 mm).
Tažná pružina rückmatik slouží k vracení tzv. palce couvací automatiky kolové jednotky AL-KO 1637 (vnitřní průměr bubnu 160 mm). Pružina je určená pro kolovou jednotku na pravé straně přívěsu (za spolujezdcem). Háček na jedné straně pružiny se zavléká za otvor ve výstupku palce souvací automatiky, druhý rovný konec pružiny se zapře do průseku ve štítu brzd.Pružina má podstatný vliv na správnou funkci couvací automatiky i celého brzdového systému.Celková délka pružiny je 41,5 mm (+/- 1 mm).
Tato pružina přidržuje brzdovou čelist přitlačenou k brzdovému štítu. Je použita v kolových brzdových jednotkách AL-KO 1637 (vnitřní průměr bubnu 160 mm), 2051 (vnitřní průměr bubnu 200 mm) a 2361 (vnitřní průměr bubnu 230 mm) na nápravách B850-5 (900 kg), B850-10 (1000 kg), B1200-5 (1300 kg), B1200-6 (1350 kg), B1600-3 (1500 kg), B1600-1 (1600 kg), B1800-9 (1800 kg).V každé kolové jednotce jsou použity dvě tyto přítlačné pružiny - na každou čelist jedna). Háček pružiny je z vnější strany štítu zajištěn p
Rozpěrný klíč brzdových čelistí kolové jednotky AL-KO 1637 (vnitřní průměr bubnu 160 mm, např. 900 kg náprava B850-5) slouží k přenosu síly z brzdového lanovodu na čelisti. Na páku rozpěrného klíče se navléká oko spojky lanovodu a rozpěrky a do výřezu této spojky se pak zavléká zátisk brzdového lana. Zatažením za brzdové lano pak dochází k rozevírání rozpěrky a rozepření brzdových čelistí v bubnu.Pro správnou funkci rozpěrky je nutné, aby její chod byl zcela volný a rozevírání nebránily žádné nečistoty. D
Rozpěrný klíč brzdových čelistí kolových jednotek AL-KO 2051 (vnitřní průměr bubnu 200 mm) a 2361 (vnitřní průměr bubnu 230 mm) slouží k přenosu síly z brzdového lanovodu na čelisti. Na páku rozpěrného klíče se navléká oko spojky lanovodu a rozpěrky a do výřezu této spojky se pak zavléká zátisk brzdového lana. Zatažením za brzdové lano pak dochází k rozevírání rozpěrky a rozepření brzdových čelistí v bubnu.Pro správnou funkci rozpěrky je nutné, aby její chod byl zcela volný a rozevírání nebránily žádné ne
Tzv. malá sada (Set 49) originálních brzdových čelistí AL-KO pro kolové jednotky typ 2360 a 2361 (kolové jednotky s vnitřním průměrem bubnu 230 mm, šířka čelistí 60 mm).Sada obsahuje:4 ks náběžná/úběžná čelist (značení na čelisti 384.509)2 ks tažná pružina4 ks tlačná pružina4 ks podložka tlačné pružiny2 ks pružina rückmatic2 ks závlačka čepu rückmaticJedná se o sadu čelistí a pružin k čelistem do dvou kol.Přímo na čelisti je obvykle možné najít označení 1808747. Tyto čelisti najdete na nápravách AL-KO B-1
Tažná trubka pro nájezdovou brzdu AL-KO 161S a 161S PLUS. Průměr trubky je 50 mm. Trubku lze použít jak do staršího typu 161S (též 161S BASIC), tak i do modernizované brzdy 161S PLUS.
Dvojčinný plynokapalinový tlumič pro 3,5 tunovou nájezdovou brzdu AL-KO typ 2,8 VB vyráběnou do října 2011. Tlumič je uložený uvnitř tažné trubky nájezdové brzdy a zajišťuje plynulý náběh brzdění a odbrzďování přívěsu. Tlumení je účinné v obou směrech pohybu - při stlačování i při roztahování. Stlačený tlumič se rozpíná pomalu vlastní silou.Při výměně tlumiče doporučujeme provést kontrolu dorazového kroužku, osazeného na konci tažné trubky a provést seřízení kolových brzd. Brzdový systém nechte seřizovat
Dvojčinný plynokapalinový tlumič pro nájezdovou brzdu AL-KO typ 161S (do 1600 kg celkové hmotnosti přívěsu). Tlumič je uložený uvnitř tažné trubky nájezdové brzdy a zajišťuje plynulý náběh brzdění a odbrzďování přívěsu. Tlumení je účinné v obou směrech pohybu - při stlačování i při roztahování. Stlačený tlumič se rozpíná pomalu vlastní silou.Při výměně tlumiče doporučujeme provést kontrolu dorazového kroužku, osazeného na konci tažné trubky a provést seřízení kolových brzd. Brzdový systém nechte seřizovat
Originální pouzdro pro uložení tažné trubky pr. 60 mm nájezdové brzdy AL-KO 2,8 VB/1 se dodává po jednom kuse. Přesto doporučujeme pouzdra měnit vždy v páru - přední i zadní pouzdro je shodné. Nadměrná vůle v jednom pouzdru výrazně ovlivňuje životnost druhého pouzdra. Tažná trubka téty nájezdových brzd má průměr 60 mm. Pouzdro má vnitřní průměr vždy menší a po nalisování do tělesa brzdy je nutné je zkalibrovat na přesný průměr použité tažné trubky. Před výměnou pouzder doporučujeme posoudit stav opotřeben
Dvojčinný plynokapalinový tlumič pro nájezdovou brzdu AL-KO typ 251S do 2700 kg celkové hmotnosti přívěsu. Tlumič je uložený uvnitř tažné trubky nájezdové brzdy a zajišťuje plynulý náběh brzdění a odbrzďování přívěsu. Tlumení je účinné v obou směrech pohybu - při stlačování i při roztahování. Stlačený tlumič se rozpíná pomalu vlastní silou.Při výměně tlumiče doporučujeme provést kontrolu dorazového kroužku, osazeného na konci tažné trubky a provést seřízení kolových brzd. Brzdový systém nechte seřizovat p
Tandemové vahadlo AL-KO slouží k propojení 4 brzdových lanovodů dvounápravového přívěsu s centrálním brzdovým táhlem. Rozteče na vahadle odpovídají navářkám a redukcím náprav AL-KO do 1800 kg (nápravy B850 až B1800). Vahadlo je kompatibilní se závitovými lanovody AL-KO i s tzv. rychlomontážními lanovody AL-KO, zakončenými koncovkou s čočkou - boční výřezy umožňují snadné zavléknutí koncovky rychlomontážního lanovodu.Tandemové vahadlo je dodáváno samostatně bez spojovacího materiálu pro táhlo a lanovody
Plastová záslepka pro do štítu brzd pro kolové jednotky AL-KO, typ 1637 (vnitřní pr. bubnu 160 mm), typ 2051 (vnitřní pr. bubnu 200 mm) a typ 2361 (vnitřní průměr bubnu 230 mm). V Každém štítu brzd jsou použity dvě tyto záslepky. Jedna záslepka kryje otvor, sloužící k orientační kontrole stavu obložení, druhá záslepka kryje otvor sloužící k posouvání ozubeného kolečka seřizovací matice.Záslepka je určená pro otvor pr. 10 mm.
Tento typ brzdového bubnu je nejběžnější na nápravách AL-KO Plus typ B 850 (nosnost nápravy 900/800 kg). kolový úchyt: 4 otvory M12x1,5, průměr roztečné kružnice 100 mmvnitřní průměr bubnu: 160 mmšířka brzdné plochy: pro čelisti šíře 35 mmvnitřní průměr ložiska: 30 mm
Tento typ brzdového bubnu je nejběžnější na nápravách AL-KO Plus typ B 1800 (nosnost nápravy 1800 kg). kolový úchyt: 5 otvorů M12x1,5, průměr roztečné kružnice 112 mmvnitřní průměr bubnu: 230 mmšířka brzdné plochy: pro čelisti šíře 60 mmvnitřní průměr ložiska: 42 mmutahovací moment středové matice je 280Nm