Proč potřebují chlapci pohyb a děvčata se lépe učí jazyky? Proč okolo 80% dětí s tzv. poruchami učení jsou chlapci? Autorka v této knize představuje nejnovější výsledky výzkumů a ukazuje, proč by měli učitelé a pedagogové brát ohled na pohlaví dětí. A nejen to - toto hledisko by měli chápat i jako jedno z nejdůležitějších.
Pozornost – cvičení na posilování koncentrace pozornosti PhDr. Zdena Michalová, Ph.D.60 volných listů formátu A4 + metodický dvojlist v deskách s klopamiISBN: 80-7311-026-1Rok vydání: 2004 Soubor je určen dětem zhruba od 3. třídy ZŠ (např. pro práci s hyperaktivními dětmi), ale též dospělým (afatikům). Kromě posílení pozornosti je u některých cvičení zároveň rozvíjena paměť a zrakové vnímání, takže lze navázat na publikaci Shody a rozdíly. Pozornost je jednou ze základních složek inteligence. Pokud věnuje
Pravopisné křižovatky – Pravopis 1 PaedDr. Zdeněk Topil, Kristýna Tučková, Dagmar Chroboková, pracovní sešit formátu A5, 46 stran, barevné ilustrace, rok vydání: 2018 Pravopisné křižovatky – pravopis 1 vychází v edici Zatracená čeština nakladatelství Tobiáš. Edice přináší soubory cvičení, jejichž prostřednictvím se děti naučí, jak postupovat při řešení gramatických jevů, jako je například pravopis i/y po obojetných souhláskách uprostřed slova i v koncovkách, jak se orientovat ve stavbě slova, … s následný
Pravopisné křižovatky – Vyjmenovaná slova Pravopisné křižovatky – vyjmenovaná slova vychází v edici Zatracená čeština. Je doplňujícím pracovním sešitem k nové řadě učebnic Českého jazyka pro 1. stupeň základní školy, která začíná vycházet v letošním roce (2015) v nakladatelství Tobiáš. Přináší soubory cvičení, jejichž prostřednictvím se děti naučí, jak postupovat při řešení pravopisu i/y po obojetných souhláskách uprostřed slova s následným procvičením a zafixováním postupů. Úlohy jsou rozpracovány do pos
Pro děti od 4 let Sluch je vedle zraku druhým nejdůležitějším smyslem podílejícím se na mezilidské komunikaci. Oslabená schopnost sluchového vnímání neznamená, že má dítě poruchu sluchu, může však významně negativně ovlivnit výsledky dětského počátečního vzdělávání, především čtení a písemného projevu. Předložená publikace se proto snaží poskytnout náměty, jak sluchové vnímání u dítěte ve věku mateřské školy efektivně rozvíjet a případným nedostatkům předcházet. Lze ji však dobře využít i při stimulaci
Zatracená čeština Publikace Zatracená čeština přináší řadu návodů, jak postupovat při řešení gramatických jevů, jako je například pravopis i/y po obojetných souhláskách uprostřed slova i v koncovkách, jak se orientovat ve stavbě slova. Návody jsou rozpracovány do postupných kroků, které jsou graficky zřetelně odlišené a vymezené tak, aby s nimi děti mohly pracovat samostatně. Jsou doplněny ukázkami cvičení, které mohou sloužit jako náměty pro tvorbu vašich vlastních cvičení. Knížka sama není cvičebnicí. J
Pavučinka - sluch.vnímání + zvukové soubory ke stažení Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.V deskách s klopami formátu A5 najdete 4 pracovní sešity spolu s Orientační diagnostikou úrovně sluchové percepce a zvukové soubory ke stažení.EAN: 978-80-7311-111-3Rok vydání: 2010 Určeno mladšímu školnímu věku. Tento materiál určený těm, kdo mají obtíže ve sluchovém vnímání a v činnostech, které s touto dovedností souvisejí. Sluchové rozlišování je předpokladem správné výslovnosti. Výslovnost a sluchové rozlišování p
Shody a rozdíly PhDr. Zdena Michalová, Ph.D.56 listů formátu A4 v deskách s klopamiISBN: 80-85808-60-9Rok vydání: 1998 Soubor slouží k rozvoji zrakové percepce u dětí; jsou využitelné pro děti od čtyř let a použitelné v případě oslabení vizuální diferenciace i pro děti II. stupně základní školy. Běžně se dají využít k reedukaci u dětí s SPU a také v rámci prevence, aby případné oslabení této oblasti nebylo jednou z příčin obtíží při nácviku čtení. Pracovní listy začínají úkoly, které je schopno plnit čtyř
Pracovní sešit k nápravě vývojových poruch učení v českém jazyce II Dr. Hana Treuová88 stran formátu A4, ilustrováno Momentálně není na skladě! Dotisk je plánován koncem měsíce září.ISBN: 80-7311-002-4Rok vydání: 2001 určeno dětem 4. a 5. ročníků Oba pracovní sešity nabízejí velké množství materiálu ke zmírnění nebo k úplnému odstranění následků vývojových poruch učení. Jsou vhodnou pomůckou nejen při frontální práci ve specializovaných třídách, ale i při práci individuální, skupinové nebo při individuá
Pracovní sešit k nápravě vývojových poruch učení v českém jazyce I Dr. Hana Treuová88 stran formátu A4, ilustrovánoISBN: 80-85808-58-7Rok vydání: 1998 určeno dětem 2. a 3. ročníků Oba pracovní sešity nabízejí velké množství materiálu ke zmírnění nebo k úplnému odstranění následků vývojových poruch učení. Jsou vhodnou pomůckou nejen při frontální práci ve specializovaných třídách, ale i při práci individuální, skupinové nebo při individuální logopedické péči.
Pravopisné křižovatky – podstatná jména 2 vychází v edici Zatracená čeština nakladatelství Tobiáš. Edice přináší soubory cvičení, jejichž prostřednictvím se děti naučí, jak postupovat při řešení gramatických jevů, jako je například pravopis i/y po obojetných souhláskách uprostřed slova i v koncovkách, jak se orientovat ve stavbě slova, … s následným procvičením a zafixováním postupů. Úlohy jsou rozpracovány do postupných výukových kroků (seriace), které jsou graficky zřetelně odlišeny a vymezeny tak, aby
Pravopisné křižovatky – podstatná jména 1 vychází v edici Zatracená čeština nakladatelství Tobiáš. Edice přináší soubory cvičení, jejichž prostřednictvím se děti naučí, jak postupovat při řešení gramatických jevů, jako je například pravopis i/y po obojetných souhláskách uprostřed slova i v koncovkách, jak se orientovat ve stavbě slova, … s následným procvičením a zafixováním postupů. Úlohy jsou rozpracovány do postupných výukových kroků (seriace), které jsou graficky zřetelně odlišeny a vymezeny tak, aby
Pravopisné křižovatky – pravopis 2 vychází v edici Zatracená čeština nakladatelství Tobiáš. Edice přináší soubory cvičení, jejichž prostřednictvím se děti naučí, jak postupovat při řešení gramatických jevů, jako je například pravopis i/y po obojetných souhláskách uprostřed slova i v koncovkách, jak se orientovat ve stavbě slova, … s následným procvičením a zafixováním postupů. Úlohy jsou rozpracovány do postupných výukových kroků (seriace), které jsou graficky zřetelně odlišeny a vymezeny tak, aby s nimi
Pravopisné křižovatky Přídavná jména PaedDr. Zdeněk Topil, Kristýna Tučková, Dagmar Chroboková, pracovní sešit formátu A5, 56 stran, barevné ilustrace, rok vydání: 2017 Pravopisné křižovatky – Přídavná jména vychází v edici Zatracená čeština. Přináší soubory cvičení, jejichž prostřednictvím se děti naučí, jak postupovat při řešení pravopisu i/y po obojetných souhláskách uprostřed slova s následným procvičením a zafixováním postupů. Úlohy jsou rozpracovány do postupných výukových kroků (seriace), které jso
PhDr. Zdena Michalová, Ph.D. 80 stran formátu A4, ilustrováno Rok vydání: 2017 Přepracovaná Čítanka pro dyslektiky III ISBN: 978-80-7311-170-0