Ráno si vyčistit zuby, přes den pít a jít si zaplavat, večer zalít zahradu a vysprchovat se. K tomu všemu potřebujeme vodu. Na druhou stranu děti stále slyší, že by měly vodou šetřit. Proč?
Autorka vychází z premisy, že příběhy jsou pro děti neocenitelným zdrojem zábavy a poučení. Nabízejí však učitelé a vychovatelé ve školách, ale i rodiče doma dětem dostatek podnětů, jak získávat informace pomocí tohoto přirozeného a pro děti přitažlivého procesu? Nacházejí možnosti, jak dětem zprostředkovat nejen poznání, ale využít i neopakovatelnou atmosféru, kterou vyprávění s sebou přináší? A poskytují samotné školy, stejně jako učební osnovy, dostatek prostoru pro tuto prastarou, a přesto neoceniteln
Plánováný dotisk podzim 2021. Práce s dětmi je krásná, ale za úsměvem spokojených a šikovných dětí stojí velká dřina. Náplní práce paní učitelky není jen zajistit předškolní výchovu, ale i vzdělávání předškolních dětí. Snaží se rozvíjet jejich celkovou osobnost dítěte, tak aby z mateřské školy odcházely optimálně rozvinuté na základě svých možností a zájmů, a to po stránce tělesné, psychické, rozumové. Tato kniha vám zjednodušeně vysvětlí některé pojmy, přiblíží práci učitelky, vysvětlí režim v mateřské š
Kniha je dělena do deseti celků podle deseti školních měsíců a podle deseti stromů. Jednotlivé stromy jsou v knize rozpracovány do témat tak, aby vždy naplnily všechny oblasti RVP. Součástí plánu jsou básničky, písničky, pranostiky, přísloví, náměty na výtvarné činnosti (vždy s metodickým postupem a pomůckami), pohybové hry a pohybové činnosti, doporučené knihy (pohádky, encyklopedie) a tipy na výlety. Kniha tedy představuje komplexní roční vyučovací plán, který má děti vzdělat a pobavit a představit jim
Kniha v sobě snoubí pohádky, písničky, muzikoterapeutické a hudebně vzdělávací hry a postupy výroby hudebních nástrojů. Ke každé pohádce náleží písnička odkazující k tématu pohádky, stejně tak hry i ruční výroba nástrojů jsou laděné v duchu pohádky. Podle knihy lze vést hodiny ve školkách či na nižším stupni ZŠ, ale i hrát si s dětmi hry doma a předčítat pohádky před spaním. Hlavní myšlenkou této knihy je propojení příběhu s dalšími výchovně vzdělávacími a terapeutickými procesy. V každé pohádce je řešena
Malou vílu odnese vítr mistrál z hor do zahrady opuštěného domu na pobřeží Provence. Víla se o zahradu začne starat a na nový domov si postupně zvykne.
Každý se někdy chová jako ,,slon v porcelánu“ a sloník Eda je opravdový neposeda. S kamarádem, opičákem Pepou, tropí samou neplechu. Leporelo je plné obrázků, na kterých se děti učí v různých prostředích a situacích, co je slušné chování, co je nebezpečné a jak se k sobe správně chovat. Mohou sledovat příběhy jednotlivých zvířátek, kdo pomáhá ostatním, kdo se do koho zamiluje a kdo je největší lump. Leporelo provázejí veselé verše a texty v bublinách.
Jaké by asi bylo mít doma zoologickou zahradu? Nebo v zoo bydlet? Karolínka v jedné žije a může vám potvrdit, že mimo otevírací hodiny a zraky návštěvníků, se tam dějí podivuhodné věci. Že si zvířata sama uklízejí? Že se vydají na výlet? Nebo dokonce něco uloupí?
V dalším díle strašidelné série se opět setkáváme s Maikki, jejími sourozenci a kamarádem Grahem. Maikki putuje do podzemního světa a cesta ji zavede až do země bubáků.
Lamar žije v zemi neustálého deště. Se svou slepičkou Dolores zase konečně chtějí vidět zpoza mraků slunce. V zemi sucha má oproti tomu Neneh a její lišák slunce plné zuby, vždyť odpaří i poslední kapku vláhy. Potřebují vodu!
Kniha obsahuje celou řadu úkolů, cvičení a kvízů zaměřených na krátkodobou i dlouhodobou paměť, pozornost, zapamatování detailů a práci s nimi, a to vše na úrovni zrakového vnímání.
Gábina miluje psy. V útulku je zase štěňátko, které by moc rádo mělo svého pána. Anebo paničku? Náhoda tomu chce, že se tihle dva potkají. Štěňátko dostane jméno Stafík a dokáže neuvěřitelné věci. A protože je Gábina ředitelkou školy, a protože se ti dva potkají zrovna na školní chodbě, stane se ze Stafíka brzy miláček celé školy. Navíc, když se ze Stafíka vyklube taky velký hrdina, je z něj prostě a jednoduše školní štěně!
Knížka prostřednictvím souboru původních pohádek doprovázených množstvím otázek, úkolů a nápadů na činnosti seznamuje předškolní děti či čerstvé školáky se světem barev.
Maria Montessori (1870–1952) byla všestranná italská pedagožka, filozofka a a vědkyně. Je známa především svými novými pedagogickými metodami. Vystudovala medicínu, filozofii a psychologii, zabývala se antropologií, biologií a pedagogikou. Po celý život nepřestávala studovat. V její práci se vzájemně ovlivňovala teorie a praxe. Práce Marie Montessori není založena jen na teorii. Její síla spočívá v praktickém uskutečňování myšlenek. Převážnou část jejich prací tvoří výklady pozorování dětí a zdůvodňo
Kája je hodný, ale trochu ustrašený kluk. Ve škole to občas nemá s ostatními spolužáky jednoduché. Jednou se po cestě ze školy před nimi schová ve starém opuštěném domě na náměstí. A tam začne jeho dobrodružství, které mu nakonec pomůže k tomu, aby se dokázal svého strachu zbavit.