Debutový projekt kytaristy Josefa Ostřanského (Dunaj, Boo atd) se skutečně povedl. Výlet kytaristy do elektroniky přinesl písňovou formu s texty Karla Davida (Ještě jsme se nedohodli). Umírněný a koncentrovaný je Ostřanský, soustředěný na sdělení, nezblbnutý možnostmi elektroniky. Protagonista je zároveň všečlenem své skupiny a tak si nejen složil a nahrál písně, ale také je nazpíval. Velmi dobré!
CD Conversion dvou slovenských bluesmanů Ericha Boboše Procházky a Marka Wolfa pokračuje v jejich letité spolupráci a navazuje na předchozí alba Diverrsion a Invesrsion. Tentokrát jsou na pořadu dnes rockové evergreeny ovšem překopané někdy k nepoznání. Kytara, basa, foukačka, celíé je to potemnělé a mnohdy navrstvené, vtírá se představa, že to je nějaký neznámý, ale moc dobrý Nick Cave, kterého zrovna uhranulo kytarové blues...
Cimbálová muzika Vinár vznikla na počátku tohoto milénia převážně z bývalých členů cimbálové muziky folklórního souboru Vlčnovjan. Po postupném příchodu dalších muzikantů se z původní souborové muziky vytvořilo hudební těleso, které má dnes 8 kmenových členů a několik dalších externě spolupracujících zpěváků a hráčů na různé hudební nástroje. A věkový průlměr 35 let - to je záruka energie!
**PÍSEŇ JSEM ŠÍŘIL NEJRADĚJI - pocta Jaromíru Nečasovi - CD** Toto CD, nazvané "PÍSEŇ JSEM ŠÍŘIL NEJRADĚJI", je unikátní hudební projekt, který vzdává hold jednomu z nejvýznamnějších osobností české hudební scény, Jaromíru Nečasovi. Nečas, jako hudební znalec a teoretik, měl během svého života nesmírný vliv na vývoj české hudby a jeho odkaz žije dál i prostřednictvím těchto skladeb. Tento výběr písní je pečlivě sestaven tak, aby zachytil jeho ducha a lásku k hudbě, kterou šířil po celém světě. Na CD naj
Novou řadovku vydal teplický punkový Šanov 1 na Vánoce 2016. Po pěti letech vyšlo nové album Osmá renesance. Šanov si od předchozí desky prošel pauzou i změnou sestavy. Pokud by si snad někdo myslel, že kapela po 30 letech už nemůže přijít s něčím novým, bude z aktuálního alba překvapený. Agresivní až crustový nářez doplňují pro Šanov typické kousavé a někdy i trochu kontroverzní texty. Nikita Boy na nové desce našel nové a ještě drsnější polohy svého už tak silného hlasu a ve spojitosti s&
Album Modern Jazz shrnuje všechny dochované nahrávky Studia 5 – souboru, který měl pro vznik moderního jazzu v Československu iniciační význam. Vibrafonista a tenorsaxofonista Karel Velebný, flétnista a barytonsaxofonista Jan Konopásek, kytarista Vladimír Tomek, basista Luděk Hulan a bubeník Ivan Dominák vycházeli z podnětů cool jazzu a west coast jazzu, inspirovali se u Modern Jazz Quartetu a Gerryho Mulligana, ale zároveň dokázali přijít s osobitým zvukem a původní tvorbou. Skladby jako Rokoková panenk
Album Rodinná kronika obsahuje nahrávky jazzové skupiny SHQ z let 1962-1963. Soubor sice nedostal příležitost natočit dlouhohrající desku, ale postupně vytvořil 18 nahrávek, které vyšly roztroušeně na pěti jazzových kompilacích a jedné EP desce. Pro SHQ to byla značně prubířská doba, ze zakladatelů zůstali pouze Karel Velebný a Jan Konopásek, a skupina si vyzkoušela několik jazzových stylů. CD obsahuje i nahrávky, které soubor vytvořil pro filmy amerického režiséra Gena Deitche.
První dlouhohrající deska SHQ vznikla na přelomu srpna a září 1964. Soubor tehdy hrál ve velmi tvůrčí sestavě, v níž byli vedle zakladatelů Karla Velebného a Jana Konopáska také Laco Deczi, Jan Arnet a Laco Tropp. Lubomír Dorůžka v recenzi pro časopis Melodie napsal: „Vcelku je deska vlastně naším prvním jazzovým LP snímkem pořízeným podle mezinárodních zvyklostí: tj. zachycující jediný soubor ve stylově vyhraněném a dobře vybraném repertoáru. A je to také snímek, kterým se můžeme bez rozpaků pochlubit v
Deska SHQ a přátelé byla pořízena ve velmi tvůrčí a zároveň zlomové etapě existence nejvýznamnějšího českého jazzového souboru šedesátých let. Zachytila tvorbu, která se rodila hlavně v první polovině roku 1964, ale když ji hudebníci ve studiu natáčeli, už věděli, že v této sestavě pokračovat nebudou. Do studia si Karel Velebný a Jan Konopásek přizvali celou řadu hostů a vytvořili tak velmi pestrou kolekci nahrávek, které patří k vrcholům českého jazzu.
CD Ztráta nalezeného syna shrnuje všechny supraphonské nahrávky Karla Velebného z let 1966 a 1967. Jsou řazeny chronologicky: tedy B strana a A strana desky Československý jazz 1966 a B strana desky Poezie a jazz II. Je to hudba pořízená ve velkém obsazení, soubory All Stars a Jazzoví sólisté tvořili nejlepší jazzoví hudebníci své doby. Podnět pro vznik těchto exkluzivních hudebních těles vzešel od západoněmeckých organizátorů, kteří špičku československého jazzu pozvali na festival do Hamburku.
Album Týnom tánom tvoří parafráze českých, moravských a slovenských lidových písní v úpravách pro desetičlenný orchestr, vedený Karlem Velebným a Jaromírem Hniličkou. Jazzový publicista Ludvík Šereda o albu napsal: „Deska Týnom tánom dokazuje kompoziční a aranžérskou vyspělost Jaromíra Hniličky a Karla Velebného a zároveň uvádí přední sólisty československé jazzové scény. Proto je důležitým dokladem současného stavu jazzové tvorby a interpretačního umění v Československu na začátku sedmdesátých let.”
V průvodním textu pro album Motus napsal Lubomír Dorůžka: „Je to hudba, která se poučila na lecčems, co přinesla poslední desetiletí jazzového vývoje, ale vychází přitom ze spolehlivého moderního mainstreamu, z poctivých jazzových kořenů, rozvíjených za pomoci zkušeného profesionálního muzikantství.“ Igor Wasserberger pak desku pro Melodii hodnotil takto: „Osobně si cením zejména nekompromisnosti a upřímnosti výpovědi. Hudebníci se přitom nestylizují do póz, ale realizují program, s nímž se ztotožňují.“
Objednáte-li si tento komplet, dostanete všech 8 CD SHQ Karla Velebného (viz SHQ) za sníženou cenu. Podorbné informace o každém CD naleznete u jednotlivých titulů.
Hoši z kapely Bratislavské dievčatá jsou Mikko, Lump - Čupe, Roman K. a sami o sobě říkají: Starí kokoti, zo starých kapiel, 75 - 77 punkrock. 8ho marca 2016 sa naplnilo to, čo sme spoločne omielali roky na pive. Dali sme sa dokopy a hráme to, čo máme radi. Staří psi z kapel Krach, Barbus, Lord Alex nebo Zóna A hrají efektivní přímočarý punkrock bez hledání složitého umění, důraz je na kladen na sdělnost. Co k tomu dál říci? Zase jedna z mála kapel, která si na nic nehraje?...
Oswald Schneider je taková občasná česká rocková kapela.Vedoucím a kytaristou uvykl Luděk Majer, pak Jan Kopecký (klávesy), Ivana Stanislavová (zpěv), Ondřej Schicker (baskytara), Miloš Sojka (bubeník) a Joe Kučera (saxofon). Taky tam někdy zahráli Dan Šustrů, Filip Nebřenskejch a Milda Cais. Takovej laternativní bigboš jako.