Grada

Dlouhá křivolaká cesta  (3., rozšířené vydání)

Dlouhá křivolaká cesta (3., rozšířené vydání)

Dlouhá křivolaká cesta 3., rozšířené vydání Josef Kalina Řítit se dunami s letícím pískem, vyschlými řečišti a horskými kaňony je nebezpečné, ale taky napínavé. Zvládnou to jedině ti nejodolnější. A dovolte mi použít i to trochu zapomenuté slovo – ti nejstatečnější. Protože to je souboj člověka s přírodou, technikou a hlavně se sebou samým na té dlouhé křivolaké cestě. Tomu se odjakživa říkalo DOBRODRUŽSTVÍ!“     Kniha vzpomínek, veselých i napínavých historek a zároveň kronika nejtěžšího závodu ra

koupit
AUTOMOBILY jména, značky a znaky  (2., rozšířené vydání)

AUTOMOBILY jména, značky a znaky (2., rozšířené vydání)

AUTOMOBILY jména, značky a znaky Jiří Fiala, Petr Strossa Jakou výbavu měla speciální série vozů Aston Martin, nazvaná Alfred Dunhill? Jak souvisí logo Maserati s fontánou z 16. století? Je slovo Aero spojeno jen s českou automobilkou, nebo najdeme vozy tohoto jména i v jiných částech světa? Co přesně jsou „daňové koně“? Vymysleli název Citroën Elyséé Číňané? Jak ovlivnil vývoj automobilového průmyslu fakt, že zakladatelé značek Ferrari a Lamborghini spolu nevycházeli?   Ing. Jiří Fiala (publicista,

koupit
Jak přežít mateřskou

Jak přežít mateřskou

vazba měkká, jako nové 106 stran Blahopřejeme! Týden co týden se na pultech našich knihkupectví objevuje přinejmenším několik desítek nových publikací. Přesto se vám mezi tím množstvím knih podařilo nalézt opravdovou perlu...

koupit
Auta v Československu 1945-1990

Auta v Československu 1945-1990

Auta v Československu 1945-1990 Jan Tuček Publikace, první tohoto druhu u nás, připomíná více než 150 modelů automobilů prodávaných a provozovaných v Československu v letech 1945 až 1990. Osobní vozy třiceti různých značek jsou přehledně rozčleněny do tří časových období: 1945–1960, 1961–1975, 1976–1990. Každé časové pásmo je dále členěno podle původu automobilů: auta tuzemské výroby, auta z Východu a auta ze Západu. U všech vozů jsou uvedeny základní technické údaje a počty prodaných, resp. dovezených k

koupit
Škoda Popular a Rapid - historie, vývoj, technika, sport

Škoda Popular a Rapid - historie, vývoj, technika, sport

Škoda Popular a Rapid - historie, vývoj, technika, sport Jan Tuček Automobily Škoda Popular a Rapid ze třicátých a čtyřicátých let minulého století patří do zlatého fondu československého motorismu. Kniha Škoda Popular a Rapid podrobně mapuje jejich pestrou historii a slovem i obrazem připomíná dobře známé, ale i dnes téměř zapomenuté vozy.Kompaktní vůz za dobrou cenu pomohl značce Škoda získat vedoucí postavení na tuzemském trhu osobních automobilů a stal se i výnosným exportním artiklem. Popular a jeho

koupit
Let stříbrných šípů

Let stříbrných šípů

Let stříbrných šípů Petr Růžička Jeden z nejcennějších exponátů Národního technického muzea v Praze je na první pohled docela nenápadný: nevelký, lehce potlučený a trochu zašlý stříbrný závodní vůz Mercedes-Benz z třicátých let 20. století. Jedná se však o skutečný poklad, o jeden z legendárních „stříbrných šípů“, nejlepších a nejslavnějších sportovních automobilů všech dob. Dějiny závodního oddělení Mercedesu, kterým se věnuje tato kniha, jsou pak stejně pestré jako doba, v níž tyto vozy závodily. Stříb

koupit
Legendární Škoda 1000 MB

Legendární Škoda 1000 MB

Legendární Škoda 1000 MB Tuček Jan Škoda 1000 MB odstartovala na jaře 1964 novou éru československého motorismu. Pohledný čtyřmetrový vůz se samonosnou karoserií a litrovým čtyřválcem za zadní nápravou se stal prvním velkosériově vyráběným českým automobilem. Do léta 1969 vyjelo z Mladé Boleslavi celkem 443 000 embéček , z nichž téměř polovina obohatila tuzemský park osobních vozů, zatímco ostatní putovala na export do desítek zemí celého světa. Stručná rekapitulace poválečných předchůdců Š 1000 MB z

koupit
LEGENDÁRNÍ ŠKODA 105/120 a její sourozenci

LEGENDÁRNÍ ŠKODA 105/120 a její sourozenci

LEGENDÁRNÍ ŠKODA 105/120 a její sourozenci Jan Tuček Kniha je věnována poslední generaci automobilů Škoda s motorem vzadu, modelové řadě Š 105/120/130, jejíž produkce v letech 1976 až 1990 překročila hranici dvou milionů vozů. Připomíná čtyřdveřové sedany i dvoudveřová kupé Garde a Rapid, ale také pestrou paletu dnes již téměř zapomenutých variant a prototypů. Automobily řady Škoda 105/120 patřily ve druhé polovině sedmdesátých let a po celá léta osmdesátá ke každodennímu obrazu našich ulic a silnic.

koupit
Historie automobilů Škoda

Historie automobilů Škoda

Historie automobilů Škoda Jiří Dufek, Jan Králík Výběr 21 nejslavnějších automobilů vyráběných v Mladé Boleslavi, na kterých je koncentrovaně, téměř jako pod rentgenem, vidět historie značky Škoda a jejího předchůdce Laurin & Klement a zároveň dějiny automobilové techniky. Každý model je představen na detailním technickém průhledovém obraze Jiřího Dufka, doplněn o další technické kresby či ukázky výkresové dokumentace. Profil automobilu samozřejmě dokreslují barevné a černobílé fotografie z a

koupit
Dvě století českých automobilů

Dvě století českých automobilů

Dvě století českých automobilů Marián Šuman-Hreblay Nové doplněné a aktualizované vydání úspěšné publikace. Obrazová encyklopedie zachycuje více než dvousetleté období konstrukce a výroby motorových vozidel na našem území – a to od Božkova parovozu z roku 1815 až po nejnovější modely vozů Škoda. Nabízí přehled úspěšných i méně úspěšných sériově vyráběných vozidel, prototypů, studií, sportovních modelů i individuálně vyrobených vozidel. Výrobce: Cpress Jazyk: čeština Vazba: vázanáRok vydání: 2020

koupit
Auta první republiky 1918-1938

Auta první republiky 1918-1938

Auta první republiky 1918-1938 Tuček Jan niha podrobně popisuje osobní automobily vyráběné na území Československa v letech 1918 až 1938, včetně jejich základních technických údajů. Vedle automobilů velkých továren (Praga, Škoda, Tatra) jsou prezentovány i vozy menších výrobců (Aero, Jawa, Walter, Wikov, Z), a také vozy malých značek (Disk, Enka, Gatter, Isis, Stelka, Trimobil …) – celkem 33 nejdůležitějších značek. V každé kapitole čtenář najde statistiky prodejů v jednotlivých letech, dobové ceny a da

koupit
Auta východního bloku

Auta východního bloku

Auta východního bloku Tuček Jan Ojedinělá publikace je věnována zančkám automobilů Škoda, Tatra, Ifa, Trabant, Wartburg, Sachsenring, Syrena, Warszawa, Polski Fiat, Dacia, Oltcit, Zastava, Moskvič, Lada, Poběda a Volga. Léta jsme je potkávali na našich silnicích, neodmyslitelně patřily ke koloritu předlistopadové éry. Někdy jsme nad nimi tak trochu ohrnovali nos a toužili po něčem lepším, většina z nás však stejně neměla na vybranou. A tak se automobilů chtiví občané zapisovali do pořadníků, skládali ve

koupit
Jawa kývačka

Jawa kývačka

Jawa kývačka Jiří Wohlmuth V době, kdy česká motocyklová továrna Jawa, prožívala svůj vrchol produkční, ekonomický i exportní, vyráběla motocyklové typové řady, jenž dostaly zlidovělého označení Jawa kývačka. Do universálního podvozku, který charakterizovala právě montáž zadní kyvné vidlice, byly montovány dvoudobé vzduchem chlazené motory čtyř, resp. pěti objemových tříd. Tyto motocykly vyráběné od roku 1954 dosáhly svým moderním pojetím vyznačujícím se příjemným ovládáním i oceňovaným komfortem jízdy,

koupit
Autobusy první republiky a protektorátu

Autobusy první republiky a protektorátu

Autobusy první republiky a protektorátu Martin Harák Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a tr

koupit
Lymfotaping - Terapeutické využití tejpování v lymfologii

Lymfotaping - Terapeutické využití tejpování v lymfologii

Obsah knihy se zabývá problematikou pooperačních otoků a lymfedémů. Kniha je primárně určena pro lymfoterapeuty, ale poslouží dobře i studentům bakalářských a magisterských oborů.

koupit