Komplet tří her vyšel k padesátinám divadla Semafor. Člověkem z půdy počala slavná éra tohoto divadla (na této nahrávce z nastudování v roce 1977), Jonáš a tingl-tangl je pravděpodobně nejslavnější hrou Semaforu vůbec(1962) a Sladký život blázna Vincka (nahrávka z roku 1978) vychází jako archivní objev zcela poprvé. Všechny tři hry mají společného autora příběhu i textu písní Jiřího Suchého. Ferdinand Havlík zkomponoval hudbu k příběhu blázna Vincka, ostatní hudební kompozice patří Jiřímu Šlitrovi. Několi
Trojalbum, trojalbum, trojalbum!!! Petr Kalandra, po kterém zbyly toliko dvě LP - dnes totálně nedostupné, se konečně dočkal svého profilového alba - a hned trojalba! Co na tom, že od jeho smrti uplynulo v roce 2020 už 25 let! Co na tom, že jde vlastně o ono dnes také nedosztupné 2CD stejného názvu. Tohle je, vážení, vinyl... Kalandra byl vždy uznávaným bluesmanem se zvláštním chlapeckým hlasem a svérázným vnímáním světa. To mělo rozhodující vliv i na jeho hudební vývoj. Nakopnutý pobytem v USA v 60. lete
V roce 1996 vyškla tato zvláštní, dnes už skoro zapomenutá deska. Jazzový klavírista Emil Viklický spojil své síly s operní divou, mezzosopranistkou Magdalenou Koženou, aby vzdali hold architektu Jozipu Plečnikovi, který má např. na svědomí nynější podobu pražského hradu. Vzniklo dílo unikátní, zařaditelné spíše do kategorie alternativa . Aktuální CD je reedice z roku 2004. Obsazení můžete vyčíst ze zadní strany obalu viz níže.
Vánoční koncert Concept Art Orchestra můžete klidně brát jako nevánoční - tolik je v něm skvělé hudby, že se vánoční témata ztrácejí jako nepodstatná. CAO je bigband moderního jazzu, v podstatě se však dá říci, že je to orchestr moderní hudby na jazzových základech. Nasazení je jazzové, hra souboru a práce vedoucí, kterým je dirigentka Štěpánka Balcarová, však napovídá, že jazyk není tak podstatný jako sdělení. A ze hry tělesa je patrné, že tahle parta je schopna s maximálním pochopením ale také nonšalant
Tak tohle čtyřCD se povedlo! Potkáte zde samozřejmě písničky Blue Effectu, byť zde mnohé mají jinou podobu, nežli tu notoricky známou, a mnohé nahrávky jsou použity úplně poprvé. Podobně lze najít i Hladíkovy spolupráce s Vargou, Hammelem, Hutkou atd. Jenomže obě tahle CD z kompletu přináší leckdy překvapivé varianty původního (live, jiní účastníci) a v neposlední řadě jiné řazení nežli na původních deskách, staví písničky mnohdy do zcela jiného světla. Druhé dvě CD jsou ale kořením kompletu. Najdete zde
Celkový čas tohoto monstrprojektu je 17 hodin 30 minut. Divadlo Semafor je tu na 15 CD zachyceno tak, jak existovalo v letech prvních, kdy tvořilo de facto oázu zázračného humoru v šedi komunistického svrabu tehdejšího Československa. V letech 1959 - 1964 Jiří Suchý a Jiří Šlitr ve svém neustále vyprodaném divadélku nabídli hry a revue Člověk z půdy, Zuzana je sama doma, Taková ztráta krve, Nocturné, Zuzana je zase sama doma, Šest žen, Jonáš a tingl tangl, Zuzana není pro nikoho doma a Re
Bylo nebylo, v polovině 70. let v Československu, zemi před nedávnem zakázaného bigbítu, rockeři skončili v doprovodných kapelách popových hvězd, v emigraci nebo se přelili do jazzrocku, který nebyl zpívaný a tudíž bolševikem jakž takž tolerovaný. Pavel Klikar však tuto cestu neabsolvoval. Hudba, potažmo jazz, jej zajímal dlouhodobě, a najmě pak jeho kořeny a raná stádia. A tak v boomu jazzrocku a Jazzových dnů té doby se najednou objevil Originální pražský synkopický orchestr, který pod jeho vedením věrn
Standardní vydání Krylova Bratříčka na CD. Tohle album bylo vyhodnoceno odbornou kritikou v roce 1999 jako nejlepší album české popmusic ve 20. století. Ano, je moc dobré a je dobré, že kritici tentokrát opravdu odhodili mindráky a hloubání....
Jan Burian, Jiří Dědeček, Jan Vodňanský, Petr Skoumal. Autentický záznam koncertů, které čtveřice písničkářů pořádala v roce 1989 v klubu Na Chmelnici. Dvě původně mnoho let společně působící nonkonformní dvojice Jan Burian a Jiří Dědeček na jedné straně, Jan Vodňanský a Petr Skoumal na straně druhé, se po svých rozpadech vrátila ke kolektivnímu vystupování v atmosféře hroutícího se čtyřicetiletého totalitního systému. Statečně a vizionářsky střídali v tomto komponovaném pořadu recitaci, dialogy a písně,
Petr Skoumal si v 80. letech ve svém domácím studiu nahrával nové písničky, které pak kolovaly povětšině na kazetách mezi lidmi. V roce 1989 už byla situace totalitního státu natolik zvetšelá, že část těchto nahrávek vydal Panton jako album s názvem ...se nezblázni . A v následujícím roce vydal Bonton druhou, daleko ostřejší várku s názvem Poločas rozpadu . Především na této desce se Skoumal zaskvěl jako autor. Skladatelsky jde o velmi silné písničky s nápaditými melodiemi, které jsou navíc opatřeny rov
Dvěma deskám Super Robot OTY PETŘINY (Super Robot - 1978, Pečeť - 1983) předcházel úspěšný singl Karin / Vniřní svět tvých jantarových očí, příznačně špatně sehnatelný už ve chvíli vydání (1977). Na debutovém albu Super Robot si vedle zpívajícího kytaristy a hráče na flétnu a foukací harmoniku Petřiny zahráli také bubeník Tolja Kohout, basista Vladimír Padrůněk a hostující klávesista Jan Neckář, tedy sestava hráčů v té době už známých a zavedených. Toto CD tedy obsahuje obě dlouhohrajícíc desky plus singl
V roce 2017 vyšlo po sedmi letech vyšlo nové album Meadows skupině Clarinet Factory (dříve CCQ nebo také České klarinetové kvarteto). V roce 2018 se dočkala tahle kolekce i vinylové podoby. Na desce Medows je i několik novinek, které v posledních letech pozměnily zvuk souboru, jako například kontrabasový klarinet, analogové efekty a další detaily. Je zde i mnoho hostujících hudebníků - Joe Acheson z britských Hidden Orchestra, folklórní soubor Grunik nebo bubeník Dan Šoltis z Vertigo Quintet. Skupina se d
Skupina Marsyas vznikla v první polovině 70. let. Folkové trio Michnová-Kalandra-Oskar Petr se inspirovalo americkou kapelou Crosby, Stills and Nash a v tomto duchu začalo skládat a zpívat vlastní repertoár. Španělka, dvanáctka a tři vokály, každý bavíc charakteristický svou barvou, vynesli brzy skupinu do popředí zájmu posluchačů. Debutová deska vyšla sice až v roce 1978, což byl vzhledem k tvrdé normalizaci stejně malý zázrak, bohužel však nepřinesla očekávané. Průzračné písničky za doprovodu zvonivých
V roce 1969 vydal Olympic své druhé album Pták Rosomák. Vyznačovalo se opět uvolněnou atmosférou stejně jako předchozí titul Želva, a to především díky textům Pavla Chrastiny. Hudebně už bylo trošku vyspělejší, objevily se inspirace zahraničním bogbítem - módní sitár, psychedelické zvuky, vymyšlenější skladby. I stylově se deska napojila na západ - odraz hippie kultury a psychedelie je patrný nejen v textech, ale i na obalu bubeníka a zároveň výtvarníka J. A. Pacáka, který navíc do LP připojil vystřihován
Už jednou vyšla deska s tímto názvem. V 80. letech Petr Novák nazpíval své staré hity znovu, což ovšem zdaleka nebylo to, co první nahrávky. Prostě to nemělo toho kouzelného ducha mládí a okouzlení prvními láskami... Nyní se konečně vydavatelství rozhoupalo a vydalo kolekci 12 nej s původními nahrávkami, navíc s pěkným obalem. CD obsahuje větší počet nahrávek.