Album In New Work představuje oba veterány alternativní české scény, Pavla Richtera a Mikoláše Chadimu, kdysi spoluhráče ve skupině ELEKTROBUS, opět po letech spolu, ovšem jejich hudební výpověď odpovídá jejich hudebním zkušenostem. Milovníkům škatulek se patrně nepodaří tuhle muziku někam zavřít, příznivcům nespoutané invenční improvizace udělá radost. A především potěší všechny, kterým připadá současná česká hudební scéna k uzoufání nudná.
Skupina Ruchadze Band v roce 2006 přivedla na svět album Adventurer. Vzniklo jako promyšlené, komponované dílo a dlouho bylo pilováno v několika studiích. Mastering provedla Darcy Proper (několikanásobná držitelka Grammy v tomto oboru). Skladby na CD dobře ilustrují autorskou i muzikantskou osobnost Konstantina Ruchadzeho. Prozrazují jeho lásky - Jamese Browna, Czeslawa Niemena, Beatles nebo Weather Report. Album naznačuje, že hudebního materiálu má jeho tvůrce více než dost. Nešť - ať je tato deska jakko
Jedna z prvních moravských punkových kapel. Velmi rychlé a krátké nářezy odkazovaly styl skupiny Smrt mladého sebevraha někam mezi Dead Kenendys a Damned. V českém (pardon - moravském - provedení ovšem). Syrový rachtavý zvuk kapely předběhl dobu. BP ROZTOČ.
Nejznámější pořad skupiny STEHLÍK Petra Křečana. Kromě vedoucího hrají Pavel Richter, Lesík Hajdovský a Luboš Fidler a jako hosté jsou uvedeni D. Fikejz - piano, perc, T. Zetek - cello, Bred - tp a J. Mašková - perc. Bláťák je třetí audiozáznam skupiny STEHLÍK v pořadí a je zároveň záznamem posledním. Po několika letech hledání, nalézání a opět ztrácení, zkoušením, rozchody a znovusetkáváním a hledáním Křečan skupinu definitivně rozpustil. Bláťák byl premiérou a zároveň derniérou - byl realizován pouz
Bubeník Petr Křečan s basistou Lubošem fidlere a kytaristou Miroslavem Fialou v rané sestavě skupiny Stehlík. V roce 1974, kdy bigbítové kapely v Československu téměř totálně vymřely a pokud existovaly, nebylo jim umožňováno vystupovat, podařilo se skupině Stehlík upořádat koncert v mládežnickém klubu na Pankráci. Stehlík odehrál téměř 3/4 koncertu, bohužel se objevil agilní svazácký moula, který se polekal syrového zvuku kapely a ihned dal příkaz produkci ukončit. Nahrávka obsahuje i rozhovor vytočeného
Skupina Stehlík v plné síle na jaře 1977. Kytarista Pavel Richter po ukončení činnosti Elektrobusu nahradil ve skupině Stehlík kytaristu Miroslava Fialu, který emigroval do Kanady (viz MC Stehlík - Koncert s Kanaďanem, 1874). Stehlík tak pokračoval s sestavě Petr Křečan - bicí, Luboš Fidler - baskytara plus Richter - kytara. Stehlík šel jinou cestou nežli např. Extempore - nekomponoval celovečerní pořady s jednou dějovou linkou, ale zaměřoval se především na hudební sdělení, byť často doprovázené té
Album, které vyšlo pouze na této kazetě. Pražská skupina STŘEDNÍ EVROPA se na této nahrávce prezentuje už coby post-industriální těleso, které pracuje především s elektronickými hluky, bicími, samply a ostrými a tvrdými kytarovými riffy. BP ROZTOČ.
Šanovský punkový výsmah počátku nového tisíciletí dokonale pročistil vyměklou atmosféru tuzemského punkového bigbítu. V aréně kokrhelů a anarchistů zvířil prach a rozmetal pochybnosti o letitém matadoru domácí scény. Především na koncertech skupiny je o novou nahrávku obrovský zájem. Nepočítáme-li Best Of, čekalo se na Acid Mouse plných sedm let. Nový repertoár je nahrán s nebývalou péčí a výborným plným zvukem. Název odráží dvě netradiční, moderně pojaté skladby…
Další z nekompromisních punkových nářezů teplického Šanova 1. Stejný krysy jako kdysi vydala kapela v roce 2003, nedlouho po titulu Acid Mouse. Opět nezklamalo...! Neutuchající aktivita punkového Šanova je obdivuhodná. Přes časté personální změny a přes všechny módní vlny drží punkovou vlajku hrdě vztyčenou. A vzedmutá mladá vlna současné vzdorovité generace ji podporuje. Miluje její energii a razanci, důslednost a nesmiřitelnost. Šanov 1 vznikl v roce 1987 a dostal název podle teplické vilové čtvrti, kte
Nahrávka pořadu Sny psychopatického dítěte pochází z koncertu skupiny Švehlík, který se konal na Baráčnické rychtě v Praze dne 21. února 1978. Kapela zahrála v sestavě Pavel Richter - kytary, Alexandr Hajdovský - kytary, Luboš Fidler - baskytara, Petr Křečan - bicí, Vlasta Marek - conga, bicí. Celá kazeta má stopáž 2x 30 minut a obsahuje skladby 1/ Ukolébavka pro něj 2/ Sny - A/ Jaro B/ Léto C/ Podzim D/ Zima, 3/ Probuzení. Žádný jiný nosič skupiny Švehlík neobsahuje tyto skladby. AUDIOKAZETA - BPROZTOČ.
Pavel Richter o nahrávce z Edenu v jednom rozhovoru říká: Je to takovej českej Earthbound . Kdo zná King Crimson a jejich desky, bude vědět, o čem je řeč. Skupina Švehlík (po přejmenování Marno Union) existovala v letech 1977 – 1983 a přinesla do domácí rockové tvorby silný rockový zvuk ve stylu King Crimson. Hlavními autory a hráči byli kytaristé Pavel Richter a Lesik Hajdovský. Švehlík dal domácímu rocku hutné rockové stěny s dlouhými gradacemi a neočekávanými zvraty, přinesl osobité pojetí m
Pavel Richter a jeho dvě nejslavnější kapely - ŠVEHLÍK (1978-1980), MARNO UNION (1980-1982). Richter založil Švehlíka v roce 1978 a jeho spoluhráči tehdy byli Lesik Hajdovský, Luboš Fidler a Petr Křečan, tedy parta, která se do Švehlíka plusminus přelila z Křečanovy skupiny STEHLÍK (1974-1977). Marno Union vzniklo na podobné personální bázi po dvou letech, kdy se Švehlík rozpadl. Obě formace lze považovat za jedny z pilířů československého nezávislého rocku. Booklet 20 stran, české a anglické texty i slee
Debutoivé album skupiny Ta Jana z Velké Ohrady s názvem s mnohoříkajícím Od půlnoci do tří. Už na tomto debutu Jana a její kombo ukázali, že mají našlápnuto hodně dobře. Konečně níže uvedené reakce tisku jsou více než výmluvné. Audiokazeta
První ucelené nahrávky koncertů později slavných Tata Bojs pochází z roku 1990 a 1991. Nahrávka z konce patrně nejvýznamnější éry pražských adolescentů Tata Bojs. V prvním období se parta tří mládenců snažila sebe i diváky především bavit, což se jí znamenitě dařilo. Na jevišti používala naivních kulis, které se nejednou neplánovaně zřítily, neohrabané vyjadřování a humor hudebníků budil veselí diváků. Stejně tak jejich instrumentální zručnost. Pozdější snaha o „více hudby – více umění“ skupinu sice vynes
TLESKAČ je plzeňská skupina, která hraje moderní současné ska. Desetičlenný soubor je tvořen rockovou rytmikou a dechovou sekcí. Repertoár je naládován hlavně svižnými hitovými písničkami s tématy blízkými dnešním adolescentům, kteří se chtějí především bavit. A ty jsou také na první CD Tleskače. TLESKAČ se poprvé představil v červnu 2001 v plzeňském Divadle Pod lampou. Okamžitě se naplno rozjel a od té doby zapichuje jeden žlutý špendlík za druhým do mapy dobytých měst. Plní malé začouzené sálk