Dvouletá fáma byla pražská novovlnná kapela, která vznikla a hrála počátkem 80. let. Přes jepičí život se rychle etablovala ve špičce domácí alternativní a novovlnné scény. Členové byli nezvykle intrumentálně vyspělí hráči, kteří se i později objevili v dalších formacích (Švehlík, Dvouletá fáma 2, Chodská lidová, Divadlo Vizita atd). AUDIOKAZETA BPROZTOČ
Pražská pubrocková kapela Echt! existuje od r.1988. V obsazení jsou členové skupin Hudba Praha, Půlnoc a Plastic People. Hudba a texty jsou v drtivé většině dílem Karla Malíka, vedoucího skupiny. První album Hořký pití sklidilo velký úspěch jak u kritiky, tak u rockových fanoušků. Je považováno za jedno z nejlepších rockových alb na české scéně. ECHT! vystoupil v roce 1990 spolu s newyorskými The Velvet Underground a pražskou Půlnocí na vernisáži pařížské výstavy Andy Warhola. Během dalších let kon
Pražská pubrocková kapela existující od r.1988. Spolu s newyorskými The Velvet Underground a pražskou Půlnocí hrál Echt! v roce 1990 na vernisáži pařížské výstavy Andy Warhola a průběžně koncertoval ve Francii, Německu a Rakousku. První album Hořký pití sklidilo velký úspěch jak u kritiky, tak u rockových fanoušků. Audiokazeta BPROZTOČ
Rocková skupina Elektrobus z poloviny 70. let. Počátky později respektovaných hráčů jakými jsou Pavel Richter (Švehlík, Richterband), Mikoláš Chadima (Extempore, MCh Band) a Vlasta Marek (Extempore, Amalgam). AUDIOKAZETA BPROZTOČ
Eman E.T. byl projekt bubeníka Hudby Praha. Vystoupil několikrát i veřejně za doprovodu přednatočené hudby, nahrál si sám ostré album. AUDIOKAZETA. BPROZTOČ.
Třetím pořadem Extempore se stal v roce 1975 Stehlík, věčné téma Petra Křečana. Ten se také na vzniku pořadu podílel, záhy po premiéře však zmizel. Odešel také původní kytarista Jiří Hradec a bubeník Vlastimil Marek. Na jejich místa přišli kytarista Mareš z Umělé hmoty a bubeník Toman z Čelákovic. Stehlík je mírně trhnuté sci-fi dobrodružství ptáka stehlíka, který hledá Planetu Hudby a přitom potkává nejrůznější personifikace aktuálních komunistických společenských a politických problémů. AUDIOKAZETA, BPR
Ebonitový samotář byl celovečerní pořad skupiny EXTEMPORE v roce 1977. Následující pořad Dům č.p. 112/34 - Radimovka byl naopak ani ne půlhodinový, protože byl určen k vystoupení na Pražských jazzových dnech roku 1978. Oba pořady najdete na stávajícím 2CD s bohatou dokumentací, texty a v obalu Jaroslava J. Neduhy.
Rockovovou operetku Milá čtyř viselců napsal J. J. Neduha pro Extempore v roce 1976 a získal s ní nehynoucí slávu na Pražských jazzových dnech v Lucerně toho roku. AUDIOKAZETA. BPROZTOČ.
Dalším z vrcholů Extempore byl v roce 1978 pořad Dům č.p. 112/34, pracovně nazývaný Radimovka. Pořad byl pojmenován podle ulice v Praze na Břevnově, kde tehdy bydlel vedoucí souboru J. J. Neduha. Ten popsal radosti a hrůzy života jednoho domu na periferii Prahy více než dobře. Spali jsme a celý dům už spal / když tu náhle někdo dveře rozrazil / a po schodech se hnal... V hospodě kamarád ho krutě urazil / tak on domů letí a sekeru popadne / aby mu ji do hlavy zarazil! Extempore předvedlo Radimovku ž
Extempore Mikoláše Chadimy z roku 1978 a celovečerní pořad o zlotřilých hostech, zbabělém praseti a povedeném řezníku. Česká zabijačka. Hudebně Chadima využil více než kdykoliv předtím vibrafon, i tím je zvuk kapely zajímavý. A protože ve světě už kraloval punk, Extempore nacvičilo také několik punkových skladeb slavných anglických kapel, které však opatřilo pádnými českými texty. Doporučeno.
Extempore Mikoláše Chadimy z roku 1978 a celovečerní pořad o zlotřilých hostech, zbabělém praseti a povedeném řezníku. Česká zabijačka. Audiokazeta. BP ROZTOČ
První celovečerní program skupiny z roku 1974. Celý název zněl Pohřeb funebráka aneb Plesnivé embryo a je typickým příkladem Neduhovy poetiky. V hlavním příběhu se nezávislý mladý bezdomovec Jiří v bufetu pozná s podivným chlapíkem, který jej pozve, aby u něho bydlel a sdílel s ním jeho životní osudy. Mladíkovi je ta věc podivná a v noci se mu zdá, že chlap má byt plný v lihu naložených plesnivých embryí, které jsou vlastně takovými nešťastníky, jako je nyní on. Za bicími tehdy ještě seděl Vlastimil Mar
Druhým celovečerním pořadem Extempore byl v roce 1975 Azbestový guláš. Základní verš pořadu je opět v plné síle Neduhovy poetiky a je více než výmluvný: Říkám mámě denně tisíckrát: Azbestovej guláš nemám rád! Ona mi ho ale vaří furt: Guláš tumáš, guláš tumáš, áááááááááááááá!!!! Pořad už nebyl složen z dlouhých kompozic plných improvizací jako Plesnivé embryo, ale naopak z kratších písniček. s Neduhovými typicky ironickými texty. AUDIOKAZETA. BPROZTOČ.
Posledním programem (1980-81) a zároveň jakýmsi vyvrcholením tvůrčí potence skupiny EXTEMPORE se stal celovečerní pořad Velkoměsto (původně Přežrané velkoměsto). Skupina jej hrála v sestavě Chadima-Chadimová-Radechovský-Simon-Horáček. Mikoláš Chadima předvedl Velkoměsto II také v Londýně, kde jej doprovázela elita tehdejší světové alternativní scény – bubeník Chris Cutler, Nick Hobbs a další. Komplet 2CD + Černá kniha Extempore, která na více než 160 stranách přináší veškerou dokumentaci skupiny
Třetím a posledním programem Hajdovského souboru F. O. K. byly Sny zdravého dítěte v krizi. Příbuznost názvu se Švehlíkovskými Sny psychopatického děcka budiž vysvětlena úzkou spřízněností všech tří kapel, jejíž protagonisté se objevovali ve všech projektech – Richterův Švehlík, Křečanův a Fidlerův Stehlík a Hajdovského F. O. K. byly kapelami hrajícími sice odlišnou hudbu avšak skrzevá několik stejných hudebníků.Finální program Hajdovského FOK pod jménem Sny zdravého dítěte v krizi se realizoval v roce 19