Marek Epstein Mladý muž, mistr drobných švindlů a ohybač pravd projíždí prvními zákrutami svého života a hledá, kde by zaparkoval. Doma už není místo, leda tak v zrcadlovkách panovačného otce, kde se vidí takhle malinký. Nařezat holce není problém, problém je se k tomu odhodlat.
Pavel Tigrid Vyprávění o životě, událostech a přátelích je protkáno zamyšleními nad českými dějinami a osudnými křižovatkami českého národa ve dvacátém století a doplněno rozhovorem s manželkou Ivanou Tigridovou, životopisem, bibliografií a obrazovou přílohou.
Jindřich Mann Autobiograficky laděná kniha nechává nahlédnout do zákulisí slavné německé spisovatelské rodiny Mannů. Líčí typicky středoevropsky spletitý rodinný příběh, který nepostrádá bizarní, dramatické ani humorné momenty. Sedmnáctiletá Leonie, jediná dcera Heinricha Manna, v roce 1933 utíká spolu se svou židovskou matkou do její rodné Prahy.
Jana Šrámková, ilustrace: Alžběta Skálová Když plyšový žabák Filemon jednoho dne objeví na svém těle přišitou cedulku se jménem továrny, kde ho vyrobili, netuší, jaké dobrodružství tím začíná.
Petr Korunka Dva přátelé a ekologičtí aktivisté Radiator a Recyklator se po nezdařené spolupráci se záhadným Deviatorem ocitnout v podzemním vězení. Jejich zoufalý pokus o útěk je záhy zmařen a šílený vědec oba transportuje do neznámé pustiny.
David Jan Žák Mystický krimithriller ze Šumavy. Mystická a temná Šumava proměňuje charaktery hrdinů příběhu o nevidomém sochaři, který se snaží pro švagra-kriminalistu vymodelovat portrét vraha mladých dívek. Zapadlá horská vesnice, kde žije, připomíná Lynchovo městečko Twin Peaks.
Benjamin Tuček 75 fantastických, absurdních a cynických povídek z minulosti, současnosti a budoucnosti. Prozaický debut mladého filmového režiséra a scenáristy.
Editorka: Lucie Wittlichová, Úvod: Madeleine K. Albrightová Kniha Vzkazy domů se zabývá fenoménem emigrace a exilu v českých moderních dějinách. Je rozdělena do pěti chronologicky řazených oddílů, které mapují hlavní vlny emigrace od roku 1848 až po poslední dny před pádem komunistického režimu v roce 1989. Úvodní historické studie charakterizují každé období a popisují důvody a příčiny vystěhovalectví a podmínky života Čechů mimo svou vlast. Zachycují, jak která do
Jan Šmíd Asi je to trochu jiná Paříž, než jakou znáte.Na Eiffelovku jsem se za čtyři roky svého zpravodajského působení ve francouzské metropoli dostal jen jednou – a to ještě náhodou, na Montmartru jsem byl stejně často a v Sacré Coeur jsem se ani nezastavil. A kdybych občas nechodil do televizního studia, které se nachází kousek za Vítězným obloukem, abych odtud dělal živé vstupy pro Českou televizi, téměř bych zapomněl, že Paříž má Champs Elysées – údajně nejkrásnější ulici světa.
Prostor chápeme v několika rovinách: jako životní prostor v globalizovaném světě stále více ovlivňovaném unifikací a popkulturou, jako hledání nových míst vynucené emigrací či exilem, vztah většinové společnosti vůči menšinám (národnostním, sexuálním) uzavíraným do ghett, současně vztah lidí ke zvířatům (zoo) a nakonec jako kulturu vznikající v meziprostorech pomyslné periferie.
V principu existují dvě utopie. Jedna je skutečná utopie, kterou nelze uskutečnit nebo použít, nebo si ji dokonce nelze ani zapamatovat. Třeba jako science fiction.
V jakékoli diskuzi o umění či umělcích je heterosexuální orientace upozaďována, zatímco homosexualita je naopak zdůrazňována. To, s kým člověk šuká, je mnohem důležitější než to, jak píše, což je možná dané tím, že čtení vyžaduje mnohem větší úsilí než sex. Nebo možná tím, že slovo SEX je mnohem víc vzrušující než slovo KNIHA. Nebo snad ne? A nezávisí to náhodou na tom, o jakou knihu a o jaký druh sexu vlastně jde? Osobně z toho mohu pouze vyvodit, že heterosexuální pohlavní styk je tak nudný, že dokonce
V prostředí DIY je hlavním hrdinou amatér. K ideálu soběstačnosti a nezávislosti míří s hrdě vztyčenou hlavou, pasti strážené záludným Systémem obchází lehkým krokem bojovníka. Proti němu stojí profesionál vybavený zbraněmi kvalifikace, specializace a společenské autority. Většinou nudný typ bez fantazie, ani trochu sexy. Pro amatéra nemá nic než pohrdavý úsměv, my však dobře víme, že ve skutečnosti se ho bojí. Vždyť ve hře je jeho vliv a moc, zdroje nutné k přežití. (Martina Overstreet)
Dvojčíslo věnované Autoportrétu, ale i dalšímu úzce souvisejícímu tématu - totiž Samotě. Protože autoportrét jako způsob sebe-prezentace a zároveň přiblížení druhým jednak ze samoty vychází, zároveň nás do ní opět vrací, v modifikované podobě individuálních autoportrétů, které jsou novým druhem samoty - samoty vlastního obrazu mezi obrazy druhých.
Labyrint revue č. 23-24 / Archeologie přináší neuvěřitelnou dávku nostalgie, opakování, rekonstrukce a transformace prostřednictvím archeologického přístupu. Toto číslo se zaváže, že uspokojí vaši zvědavost a otevře dveře do minulých civilizací. Začínáme nostalgicky, vracíme se do starých dnů, kdy naše předkové formovali svět, ve kterém dnes žijeme. V našich stránkách objevíte okouzlující fotografické dokumentace, které zachycují pozůstatky minulých kultur, a to jak ve vzdálených exotických zemích, tak i